gorbac.se

Author Archive

New York

by on jul.13, 2010, under Uncategorized

Nu har vi flyttat till nytt hotell. Det gick bra sista biten blev för tungt med bagaget så vi stoppade en taxi, det var bara det att det var en limo (det märktes inte) han blåste oss på 10$.  Nu har vi blivit inskrivna och fått namnbrickor på GSO, först arkivet där träffade vi Ylva och Gunnar Maxe. Gunnar är Reine på servicekontorets chef och Ylva Redaktör på bullen. Vi fick en egen guid som visade oss runt och beskrev vad alla arbetade med. De servar hela världen. Gso har hela våning elva där 85 personer arbetar. Våningen under arbetar 15 pers på Grapevine. Vi åt en härlig lunch i samma byggnad.

En fantastisk guidad båttur på 3 timmar på Hudsson River och vi åkte runt allt i hopa. På kvällen träffade vi Harry på ett möte. Efteråt åkte Harry och vi upp i Empire State Building och såg hela staden i nattbelysning. Det var en upplevelse. New York sover aldrig. Harry kommer att studera två år i Umeå. Han kommer i slutet av aug. 2 år. Jag har köpt material för Engelsk talande möte, och kommer att på nästa praktiska ha en punkt att starta det på teg. Harry är med och drivande i att öppna ett sådant möte är beredd att göra service.

Idag siktar vi på Stepping stone ( Bill:s hus). Och shopping. Vi tar det som det kommer. Ha det bra. De har vi.

IMG_1884 IMG_2122

En dag kvar i Akron nu.

by on jul.11, 2010, under Uncategorized

Hej Alla!

Har varit slut efter många möten och Guidningar i Akron och sena kvällar. Så vi har inte orkat skriva nåt i bloggen. Men idag har vi bokat hotell i New york mitt i Central park 🙂 Vi har haft det jätte bra så här långt och än är inte resan slut. Vilken resa jag säger bara, nån som vill följa med nästa år på founders day här i Akron? 12000 st brukar delta varje gång de träffas. Folk från hela värden deltar.

Igår fick vi en guidad rund tur av Gail en upplevelse som inte går att beskriva med ord. Vi fick se allt från grindstugan till dr bobs grav och höra hela historien.

Gail är den som har skapat och startat upp arkivet och vet ju mest om historien.

Nu skriver jag lite igen, skulle vilja sammanfatta lite för just nu är det lugnt. Statrade Malmgården för att få lite känsla med historien tillsammans med LG, Ines o co, brorsan Gunnar. New York där den första vi träffade var en man som varit sjöman och gick in i Stockholm 1948 samma år som jag är född, han frågade oss om vi är vänner tlll Bill. Det är en märklig känsla att uppleva alla dessa vänner hela tiden alla welcome all kraft från så många möten med så många deltagare att möte efter möte handhälsa på hundratals personer. Att när vi är inne bland Chicagos skyskrapor och ringer till GSO få reda på att  kraften räcker till att hitta dit endast två kvarter bort. Att när jag frågar en man med en bibel i sin hand om var och hur bussarna går tll Akron så föreslår han att vi gör honom sällskap i hans bil, dessutom betalar han maten och tippsar om sätt att hitta hotell billigare. Att gail som guidar oss väntar två dagar på oss och ger en personlig visning på alla saker som har att göra med historien. Att när vi lämnat tillbaka hyrbilen och bara semestrar möter vi en ny vän sedan gårdagen som skjutsar oss till ett möte i förorten där vi bor.

Nu går vi och lägger oss så får vi se hur nästa flygresa går, i morgon Akron-Detrot metro-New York.

Godnatt

Ännu en slappar dg

by on jul.10, 2010, under USA Resan

Vilar ut i solen

Sture i poolen

by on jul.08, 2010, under USA Resan

Idag bestämde vi oss att vi hyr detta hotell two more days. Vi solar och badar kanske hyr vi bil i dag vi får se. Bi hörs nu skall vi slappa hare!

Göran o Sture

Nu har vi installerat oss på nästa hotel Hollidy Inn

by on jul.08, 2010, under Uncategorized

Detta efter ett tips av Hayden Hanna han tipsade oss om att om vi ville hitta billiga special dealer på hotell så gå in på http://www.hotwire.com.

Nu äre mötes time, en sunkig taxi tog oss till mötet som jag läst fel på det var ett kvinnomöte. Vi var överaskade över hur långt det var och hur dyrt det var. Men vi fick tips 3 kvarter bort skulle det finnas ett möte. det var på nåt sjukhus. När vi närmade oss trötta och helt sluta möttes vi av denna skylt.

Och nya krafter anlände. Vi gick in och möttes på andra våningen av detta.

St Thomas Hospital chapel Ignata

Chapel! och inne i kapellet fanns det detta

Telefon Ignata

Som vi lyssnade på. Det var inget möte där idag  men vi fick höra Ignatia istället. 🙂

Mer vad som fanns i kappellet finns inspelat på video.

//Göran o Sture

Leave a Comment more...

Lämnar Anna, Greg och Bamse i Chicago.

by on jul.08, 2010, under Uncategorized

För Clevland, På flyplatsen i Chicago började Sture tala med en man som heter Hayden. om han visste hur bussen gick i Clevland till Akron. Han ringde några samtal och utbrast. Jag kör ju förbi Akron, Så ni kan åka med mej gratis. När vi ville bjuda på mat så vill han bjuda på maten för vi var gäster i hans land.

Thanks Hayden!! Thank you for everything.

Utsikten

by on jul.07, 2010, under USA Resan

Mitt inne i Chicagos downtown finns det en sandstrand där de solar och badar. Va. Det svajar däruppe känns som man är på en båt. 🙂

Hus

by on jul.06, 2010, under USA Resan

Houses in Chicago

Chicago downtown

by on jul.06, 2010, under USA Resan

Efter vi sightseeingat chicago hittade vi till GSO för Chicago Chicago distriktet som underhåller ca 1000 grupper. Vi hälsades välkommna och fick oss en guidad tur. Där vi fick hela Chicagos historia. Earl blev fixad av dr Bob i Ackron, blev tillsagt att åka tillbaka till Chicago hitta en alkoholist, och starta AA i Chicago. Detta hände 1939 och nu har dom 1000 grupper. Vi avslutade visningen med ett möte på ca 60 st.

Looking for something?

Use the form below to search the site:

Still not finding what you're looking for? Drop a comment on a post or contact us so we can take care of it!

Blogroll

A few highly recommended websites...